Військово-патріотичне виховання


Рекомендації щодо проведення національно-патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти у 2016/2017 навчальному році.

(рекомендації складені виключно згідно діючих нормаnивно-правових документів)

       Національно-патріотичне виховання дітей та молоді в системі освіти регламентується Указами Президента України від 12.06.2015 № 334 «Про заходити щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» та від 13.10.2015 № 580 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», розпорядженням Кабінету Міністрів України 25.12.2015 № 1400-р «Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді на 2016 рік» та наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах».
      Відповідно Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затвердженої Указом Президента України від 13.10.2015 № 580, національно-патріотичне виховання дітей та молоді в Україні є «одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку громадянина як високоморальної особистості, яка плекає українські традиції, духовні цінності, володіє відповідними знаннями, вміннями та навичками, здатна реалізувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства, сповідує європейські цінності, готова до виконання обов'язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України. В основу системи національно-патріотичного виховання має бути покладено ідеї зміцнення української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства, формування патріотизму у дітей та молоді».
      Пропонується організувати зазначені заходи на рівні Департаментів освіти і науки областей і м. Києва:
     1. Призначити в департаменті освіти і науки областей і м. Києва відповідальну посадову особу за національно-патріотичне виховання.
     2. Запровадити проведення церемоніалів при проведенні урочистих державних заходів у навчальних закладах.
     3. Проводити в навчальних закладах просвітницьку роботу щодо:
- засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки;
- правового статусу та вшанування пам'яті борців за незалежність України у XX ст.;
- увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років;
- протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти;
- відзначення Дня Соборності України (22 січня);
- відзначення Дня пам'яті та примирення і річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (8-9 травня);
- відзначення Європейського Дня пам'яті жертв сталінізму та нацизму, та річницю підписання злочинного пакту Молотова-Ріббентропа (23 серпня);
- відзначення Дня Державного Прапора України (23 серпня);
- відзначення річниці незалежності України (24 серпня);
- проведення першого уроку «Україна – єдина країна» (1 вересня);
- проведення у навчальних закладах циклу Уроків мужності, які є фундаментом формування у дітей та молоді сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави;
- відзначення Дня захисника України (14 жовтня);
- відзначення Дня Гідності та Свободи (21 листопада).
     4. Перед початком кожної чверті у загальноосвітніх та перед початком семестру у професійно-технічних та вищих навчальних закладах проводити загальні шикування учнів (студентів) на яких проводити церемоніали з використанням Державного прапора України та виконанням Державного гімну України за участі представників органів влади, учасників АТО, волонтерів і громадських активістів.
      5. Вшанування героїв АТО, увічнення пам’яті полеглих, популяризація їхніх подвигів в навчальних закладах:
- встановлення пам’ятних знаків, монументів, відкриття меморіалів;
- організовувати у навчальних закладах фотовиставки, присвячені подвигу українського народу під час антитерористичної операції на Сході України;
- проводити окремі заняття присвячені сучасним Збройним силам, героїчним подвигам українських воїнів, збройній боротьбі за незалежність;
- проводити тематичні заходи: відвідання музеїв, зустрічі з учасниками бойових дій, перегляд документальних фільмів тощо;
- створити шкільні експозиції присвячені боротьбі з російською агресією, окрему увагу присвятити землякам, які в минулому виборювали незалежність України та загиблим на війні випускникам, а також випускникам, які дістали поранення або відзначились своїми бойовими подвигами та героїчними вчинками. Розміщувати в експозиціях елементи військових одностроїв, спорядження, особистих речей бійців.
- проводити спеціальні, або включати тематику боротьби за незалежність України 2013-2016 року в діючі конкурси творчих робіт, соціальної реклами серед учнівської та студентської молоді, професійних колективів, населення.
     6. Формувати в навчальних закладах виховні системи на базі учнівського самоврядування та історичних традицій українського народу.
     7. Організовувати екскурсійні поїздки по визначних місцях. Активізувати екскурсійну діяльність в навчальних закладах усіх типів: відвідування музеїв, проведення на їх базі навчальних занять, проведення навчально-тематичних екскурсій до національних історико-культурних та природних заповідників, об'єктів історико-культурної спадщини місцевого та державного значення, зокрема під час навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів та літнього оздоровчого періоду.
     8. Організувати підготовку (перепідготовку) педагогів із національно-патріотичного виховання дітей та молоді, підвищення кваліфікації фахівців, які працюють у цій сфері, оволодіння ними знаннями, уміннями і навичками, що забезпечить ефективне впровадження змісту національно-патріотичного виховання, які забезпечують національно-патріотичне виховання дітей і молоді.
     9. Розробити програми, навчально-методичні посібники з предметів гуманітарно-соціального спрямування для дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та вищих освітніх закладів, спрямованих на національно-патріотичне виховання дітей та молоді.
    10. Підготувати та видати науково-методичні посібники та методичні рекомендації з організації виховних заходів, роботи клубів, центрів патріотичного виховання тощо.
    11. Започаткувати впровадження виховних систем у дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади для формування патріотичної свідомості дітей і молоді.
    12. Створити механізм підтримки об’єднань, центрів, клубів, діяльність яких пов’язана з національно-патріотичним вихованням дітей та молоді; розробити системи заохочення громадських об’єднань та активістів за плідну діяльність
у сфері національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
    13. Організувати підготовку волонтерів для участі у проведенні виховної роботи з учнями на вишкільних і оздоровчих таборах.
    14. Створити пластові центри у містах і селах з метою проведення виховної роботи серед дітей та молоді.
    15. Осучаснення роботи навчальних закладів, музеїв, бібліотек, клубів, інших закладів культури з національно-патріотичного виховання, активного залучення ними дітей та молоді до вивчення історії та культури України, подвигів борців за незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, її демократичний вибір.
    16. Уживати невідкладні заходи щодо налагодження співпраці з громадськими об'єднаннями патріотичного спрямування, волонтерами, учасниками антитерористичної операції у проведенні заходів з національно- патріотичного виховання дітей та молоді, зокрема під час проведення літньої оздоровчої кампанії.
    17. Проводити роботу по формуванню системи національно-патріотичного виховання в навчальних закладах, впроваджувати в їхню практику роботи таких основних управлінських функцій: мотивація, планування, організація, контроль, корекція, аналіз результатів.
    18. Проводити Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»):
- організувати діяльності обласних (міського для м. Києва) та районних штабів гри за участі представників громадськості, учасників АТО та волонтерів;
- визначити відповідальних за впровадження гри в навчальних закладах області (району, міста);
- організувати підготовку (перепідготовку) педагогів-організаторів для навчальних закладів та закладів культури, які беруть участь у грі;
- організувати підготовку членів суддівських колегій, таборової старшини впорядників для проведення наметових вишкільних таборів І районних (міських) та II (обласного) етапів гри;
- організувати проведення протягом року семінарів-практикумів для відповідальних за проведення шкільних етапів і вишкільних таборів в районах (містах);
- організувати та провести у березні шкільні етапи гри;
- організувати та провести у травні І (районні, міські) етапи гри (у формі таборування 3-5 днів);
- організувати та провести у червні II (обласні) етапи гри (у формі таборування 5-7 днів);
- підготувати рої-переможці II (обласних) етапів гри до участі
у III (Всеукраїнському) етапі, який відбувається у серпні у формі таборування 10-14 днів.

Немає коментарів:

Дописати коментар